Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Osiecznicy

Piątek, 2024-05-17

Imieniny: Brunony, Sławomira

Wycieczka klas III gimnazjum do Warszawy i Krakowa.

W dniach 01-02 czerwca odbyła się wycieczka początkowo do Warszawy a następnie do Krakowa. Wyjazd był na tyle ciekawy ponieważ odbył się koleją.

W pierwszym dniu celem wycieczki była Warszawa po wyjściu z dworca centralnego zobaczyliśmy ogromny budynek był to Pałac Kultury i Nauki następnie przeszliśmy pod Zamek Królewski i kolumnę Zygmunta oczywiście musieliśmy odwiedzieć Pałac Prezydencki, Łazienki Królewskie, Grób Nieznanego Żołnierza, Pomnik Chopina i wiele innych miejsc. Po wyczerpującm dniu w Warszawie wsiedliśmy do pociągu i ruszyliśmy w stronę Krakowa gdzie udaliśmy się do hotelu ale tylko na chwilkę zostawić bagaże bo od razu poszliśmy zobaczyć rynek główny w Krakowie nocą oczywiście robi wrażenie, zmęczeni udaliśmy się zasłużony wypoczynek. Kolejnego dnia po zjedzeniu śniadania ruszyliśmy ponownie do rynku głównego gdzie czekał na nas przewodnik, który zaprowadził nas w ciekawe miejscai przedstawił ich historię. Na początku rynek główny oczywiście z przepięknymi sukiennicami oraz z kościołem Mariackim. Kolejnym punktem był Barbakan potężna budowla, o niezwykle oryginalnej konstrukcji, najbardziej wysunięta na północ część fortyfikacji miejskich w Krakowie.Collegium Maius najstarszy budynek należący do Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pałac Biskupi miejsce zamieszkania biskupa Karola Wojtyły w latach 1964 – 1978. To właśnie tutaj z tzw. „okna papieskiego” Jan Paweł II rozmawiał z tłumami gromadzącymi się pod pałacem i wiele innych atrakcji mimo stosunkowo krótkiego pobytu zdołaliśmy zobaczyć najważniejsze miejsca oczywiście przy pomocy doświadczonych przewodników. :)